Audi w Szanghaju, zaprezentowało model koncepcyjny E-Tron Sportback. Pojazd zasilany jest przez trzy silniki elektryczne – jeden znajdujący się przy osi przedniej oraz dwa z tyłu – generujące moc całkowitą 320 kW (429 KM), natomiast w trybie BOOST do 370 kW (496 KM). Pierwsza “setka” pojawia się na zegarach po 4,5 sekundy. Wymiary auta to 4,9m długości, 1,98m szerokości oraz 1,53m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,93m. Plasuje to model w segmencie D/E, zaraz obok Audi A7.

Akumulator umieszczono podobnie jak w modelu e-tron quattro concept, centralnie między osiami i bezpośrednio pod przedziałem pasażerskim. Pozwala to na równomierne rozłożenie obciążeń między osiami w stosunku 52:48 (przód/tył) oraz obniża środek ciężkości. Dzięki temu nadaje to autu dynamiki i zwiększa bezpieczeństwo. Combined Charging System, pozwala na ładowanie akumulatora prądem zmiennym oraz stałym.95 kWh akumulator litowo-jonowy chłodzony cieczą, zapewnia 500 km zasięgu ( wg. pomiarów cyklu NEDC)
W modelu znajdziemy oczywiście duży grill przedni, który Audi nazywa “single frame”, z podświetlanym logo czterech pierścieni. Przód samochodu jest ukształtowany dla optymalnego przepływu powietrza, a sylwetka posiada wyjątkowo sportowy charakter. Jego frontowa część posiada zintegrowane oświetlenie, które nie tylko oświetla drogę, ale może również wyświetlać animacje lub dostarczyć sygnały komunikacyjne dla innych kierowców lub pieszych. Oprócz oświetlenia LED, zamontowano około 250 dodatkowych diod na przednim zderzaku po lewej i prawej stronie “single frame”. Całość podkreślają 23-calowe koła, nadając pojazdowi muskularną sylwetkę. Lusterka boczne odeszły do lamusa i zastąpione zostały przez kamery, które poprawiają przepływ powietrza i zapewniają lepszy widok otoczenia samochodu, co pomaga wyeliminować martwe pole.

Wnętrze Audi e-tron Sportback concept, jako zasadę formalną zakłada syntezę funkcjonalnej przejrzystości i redukcję do minimum elementów obsługi. Duże, dotykowe wyświetlacze, umiejscowione na konsoli środkowej poniżej centralnego monitora i w drzwiach, służą do prezentowania informacji i do interakcji z systemami pojazdu. Poziome powierzchnie na desce rozdzielczej i pozornie unosząca się w powietrzu konsola środkowa, dają pasażerom czterech pojedynczych foteli wrażenie otwartej perspektywy. Bagażnik pomimo sportowych kształtów nadwozia, ma pojemność 550 litrów, a po złożeniu siedzeń 1450 litrów.

Prezentując E-Tron Sportback concept w Chinach, Audi podkreśliło znaczenie na rynku elektrycznych pojazdów w tym kraju. „Istnieje już około 150 tysięcy stacji ładowania w kraju, kolejne 100 000 ma się pojawić do końca 2017 roku”, mówi członek Zarządu ds Marketingu i Sprzedaży, dr Dietmar Voggenreiter. „Jesteśmy dobrze przygotowani do tego szybkiego wzrostu. W ciągu najbliższych pięciu lat, będziemy oferować pięć modeli e-tron w Chinach, w tym wyłącznie akumulatorowe pojazdy, z zasięgami wynoszącymi powyżej 500 km, takich jak Audi E -Tron Sportback „. Audi e-tron Sportback concept na drogach pojawi się w roku 2019.

Foto – Audi AG